PRIVACYVERKLARING

Wij ontkomen er niet aan om persoonlijke gegevens van je te gebruiken. Daarbij hebben wij jouw privacy hoog in het vaandel staan. Wij informeren je dan ook graag over hoe en waarom wij jouw persoonlijke gegevens gebruiken en wat jouw rechten zijn.

Deze privacyverklaring kan van tijd tot tijd wijzigen. De meest actuele privacyverklaring vind je online. We raden je aan om deze privacyverklaring regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.

Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 24-04-2020.

Wie is er verantwoordelijk voor jouw gegevens?

‘Wij’ zijn New Patientline B.V. en verantwoordelijk voor de naleving van de privacywet. Wij houden ons bezig met het aanbieden en leveren van in-room infotainment diensten aan zorginstellingen en haar klanten. Onze contactgegevens vind je onderaan deze privacyverklaring.

Waarom gebruiken wij jouw gegevens?

Om gebruik te maken van de diensten

Om gebruik te maken van de diensten en de betalingen te innen hebben wij de volgende gegevens van jou nodig:

NAW-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, betaalgegevens

Contact met onze klantenservice

Graag helpen wij je met allerlei vragen, problemen en klachten. Om dit goed te kunnen doen, gebruiken wij in ieder geval de volgende gegevens van je:

Naam, contactgegevens, vraag/probleem/klacht, andere gegevens noodzakelijk voor onze service

 

Mogen wij jouw gegevens wel gebruiken?

Dit is een terechte vraag. Het antwoord is ja. Voor alles wat we doen met jouw gegevens moeten we een rechtsgrond hebben. Dat zijn voor jouw gegevens de volgende:

  1. Het gebruik van jouw gegevens is noodzakelijk om het gebruik van onze dienst mogelijk te maken;
    Zonder jouw naam, contact, adres en betalingsgegevens geen uitvoering van de dienst. Daarom is het gebruiken van deze gegevens toegestaan.
  2. Toestemming
    Door gebruik te maken van onze dienst geef je toestemming voor het gebruik van je gegevens. Wil je dit niet meer? Dan kun je deze toestemming intrekken, door contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens staan onderstaan deze privacyverklaring.
  3. Het gebruik van jouw gegevens is noodzakelijk om aan een wettelijke verplichting te voldoen;
    Sommige gegevens van jou moeten we langer opslaan omdat de wet ons dat vraagt. Ook moeten we soms informatie verstreken aan overheidsinstanties, bijvoorbeeld in geval van fraude.
  4. Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het gebruik van jouw gegevens
    Sommige gegevens gebruiken wij omdat dat belangrijk voor ons is. Zoals het verlenen van service aan en het zorgen voor een optimale klantbeleving voor onze klanten. Dit doen wij omdat wij daar een gerechtvaardigd belang bij hebben: wij willen de kwaliteit van onze dienstverlening graag zo hoog mogelijk laten zijn.

Belangrijk is dat we hier niet alleen denken aan ons eigen belang, maar ook aan jouw privacy. Zo hebben wij de beveiliging van jouw gegevens zo goed mogelijk geregeld. Vind je dat jouw privacy belangrijker is dan ons belang, dan kun je ten alle tijde bezwaar maken tegen het gebruik van jouw gegevens. Meer informatie over de uitoefening van dit recht, vind je onderaan deze privacyverklaring.

Hoe lang bewaren we de gegevens?

In verschillende situaties gelden verschillende bewaartermijnen:

 

Situatie Bewaartermijn
Wettelijke bewaarplicht Bepaalde gegevens dienen wij volgens de wet te bewaren. Het gaan dan om gegevens die in onze administratie zijn opgenomen zoals jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens. Deze gegevens bewaren we 7 jaar.
In geval van fraude Jouw gegevens bewaren wij gedurende 5 jaar nadat wij de fraude hebben geconstateerd.
Klantenservice Gegevens die we verzamelen in het kader van onze klantenservice bewaren wij minimaal 1 maand en maximaal tot de wettelijke bewaarplicht.

 

Aan wie geven we de gegevens?

Alleen wanneer het echt nodig is voor onze dienstverlening, geven wij jouw gegevens aan derde partijen. Deze derden zijn: reparateurs, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die ons ondersteunen met onze marketing en promotie. Soms zullen wij je gegevens aan overheidsinstanties moeten geven, zoals de FIOD en de politie.

Jouw rechten

De privacywet geeft je enkele belangrijke rechten. Wij nemen die rechten serieus. Daarom informeren wij je graag dat je altijd:

  • bij ons kunt navragen welke gegevens wij van jouw hebben opgeslagen, mail dan naar info@senteangroup.nl (recht op inzage);
  • bij ons terecht kunt wanneer bepaalde gegevens die we opslaan onjuist zijn (recht op rectificatie);
  • bij ons een verzoek kunt doen om bepaalde persoonsgegevens te verwijderen (recht op gegevenswissing);
  • ons kunt laten weten dat je het niet eens bent met het gebruik van gegevens op grond van een gerechtvaardigd belang (recht om bezwaar te maken);
  • ons kunt verzoeken het gebruiken van je gegevens tijdelijk te stoppen (recht op beperking van de verwerking);
  • ons kunt vragen ervoor te zorgen dat bepaalde gegevens in een ‘digitaal pakketje’ (gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm) worden gestopt zodat – wanneer jij dat wilt – die door jou (of eventueel door ons) aan een andere organisatie kunnen worden verstrekt (recht op overdraagbaarheid van gegevens).

Voor de uitoefening van deze rechten en voor al jouw andere vragen kunnen je contact opnemen met ons via het contactformulier of door te bellen (088-0186400), mailen naar info@senteangroup.nl of te schrijven naar:

Klantenservice New Patientline
Luchthavenweg 81
5657 EA Eindhoven

Tot slot heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens  (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/). Wij gaan er echter vanuit dat wij altijd zelf een oplossing vinden voor de klacht.